Nadszedł wrzesień, czyli ostatni miesiąc studenckich wakacji. Sierpień minął mi dość szybko, ale za to produktywnie - zakończyłam staż w Wydawnictwie i rozpoczęłam okres powtórek przed powrotem na Uczelnię w październiku. Pod względem literackim sierpień był bardzo udanym miesiącem i choć nie miałam okazji, by przeczytać 10 wszystkie książek, jakie sobie zaplanowałam, to i tak jestem zadowolona, a mój wynik mocno zbliżony. Odkryłam bowiem kolejne dwie perełki w literackim świecie. Udało mi się również zacząć dobrą koreańską dramę Signal, którą mam nadzieję dokończyć we wrześniu i zrecenzować niebawem. Mam nadzieję, że wrzesień też przyniesie ciekawe odkrycia literackie.

NALEŻY CZYTAĆ PRZY PIOSENCE:
Sierpień udało mi się zakończyć z optymistyczną 8 przeczytanych książek, spośród których dwie na dniach skończę. Miniony już miesiąc rozpoczęłam od Psychoterapeutki Helen Flood, która jednak średnio mi się spodobała, a której recenzję można przeczytać <tutaj>. Następnie dokończyłam Trylogię 1Q84 Haruki'ego Murakami'ego, przy okazji na nowo odkrywając twórczość tego autora i zakochując się w jego książkach. Później z kolei miałam przyjeność przeczytać Chatę, Williama Paula Younga, która wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, pod tym linkiem można przeczytać <recenzję>. Oprócz zaplanowanych pozycji, udało mi się również ponownie sięgnąć po Nie wiem, gdzie jestem Gayle Forman, którą po raz pierwszy przeczytałam rok temu, jej recenzję można znaleźć <tutaj>. Spośród innych książek, jakie rozpoczęłam w sierpniu są nimi: Migrena Olivera Sacksa, Przestrzenie Komparatystyki Olgi Płaszczewskiej, Another Monster Naoki'ego Urasawy, a także O wiele więcej Kim Holden - są to pozycje, które aktualnie czytam i mam nadzieję skończyć w tym tygodniu. Niebawem więc można spodziewać się recenzji.

  • Na tytuł "Najlepszej Książki Miesiąca" zdecydowanie zasługuje 1Q84, oczywiście ujmując całą Trylogię. Haruki Murakami to jeden z moich ulubionych pisarzy,  co jednak nie zmienia faktu, iż nie wszystkie jego książki przydały mi do gustu. 1Q84 jest swoistym ewenementem wśród jego książek, a podczas czytania tej serii zdecydowanie nie odczuwałam znużenia, a jedynie zachwyt nad kompozycją dzieła, wyrazistymi postaciami, wspaniałą melancholijną atmosferą ze szczyptą oniryzmu. Recenzji z 1Q84 można spodziewać się w najbliższy piątek, 3.09.
  • Mówiąc szczerze, trudno jest mi jednoznacznie wybrać dzieło, które byłoby absolutnie najgorsze spośród sierpniowych pozycji. Pozwolę sobie więc pozostawić to pytanie otwarte.
 CO WE WRZEŚNIU?

Tak, jak pisałam na początku, wrzesień to ostatni gorący studencki czas, dlatego też postaram się go trochę sobie urozmaicić literacko i serialowo. To również okres moich praktyk pedagogicznych, powtórek przed powrotem na Uczelnię i spotkań z bliskimi mi ludźmi, a także obcowania z szeroko pojętą kulturą. We wrześniu chciałabym dokończyć oglądane przeze mnie seriale, w tym Signal oraz La casa de papel oraz Haikyuu i Kimetsu no Yaiba. Nie zabrakło oczywiście miejsca na bogatą w treść i nośniki kulturowe ukochanej przeze mnie literatury - we wrześniu chciałabym bowiem dokończyć wspomniane przeze mnie cztery książki: Migrena Olivera Sacksa, Przestrzenie Komparatystyki Olgi Płaszczewskiej, Another Monster Naoki'ego Urasawy, a także O wiele więcej Kim Holden. Oprócz tego planuję jeszcze przeczytać Tam gdzie Ty Jodi Picoult, Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larssona Stiega oraz Czasami wielka chętka Kena Keseya.
  1. Migrena Olivera Sacksa, 
  2. Przestrzenie Komparatystyki Olgi Płaszczewskiej, 
  3. Another Monster Naoki'ego Urasawy, 
  4. O wiele więcej Kim Holden,
  5. Tam gdzie Ty Jodi Picoult, 
  6. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larssona Stiega,
  7. Czasami wielka chętka Kena Keseya.
Jak widać po ilości książek, można spodziewać się sporej ilości recenzji na blogu, oprócz tego chciałabym również zrecenzować obejrzane przeze mnie seriale w wersji zbiorczej, gdzie będę mogła przejrzyście je zebrać. Tak wiec blogowo wrzesień zapowiada się w odsłonie literacko-serialowej.


5 komentarzy:

  1. Tak..., nic nie może wiecznie trwać. Mam nadzieję, że staż był satysfakcjonujący i może kiedyś będziesz pracować tam na stałe po ukończeniu studiów.
    Powiem szczerze, że liczy się to jak wszystkie książki wpływają na ciebie i że czerpiesz z tego przyjemność. A nie liczy się ilość, przecież to nie wyścigi 😄. Fajnie, że oprócz książek znajdujesz czas na oglądanie seriali. Nie mogę się już doczekać najbliższej serialowej recenzji. Co do odkryć literackich, to na pewno wrzesień przyniesie ci ich pełno.

    Mnóstwo tych przeczytanych książek. Podziwiam, że znalazłaś na nie czas w trakcie stażu. Nie mogę się doczekać recenzji!

    Bardzo ambitne plany jak na ostatni miesiąc wakacji. Super 👍 Życzę ci, abyś większość z nich lub wszystkie zrealizowała.

    Następujące pozycje: 6. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larssona Stiega oraz 7. Czasami wielka chętka Kena Keseya przeczytam na pewno w najbliższym czasie.

    Pozycja nr 3 o ile się nie mylę to chyba japoński komiks, więc nie moje klimaty, pozycję nr 4 kiedyś czytałam trochę w wersji pdf, ale nie przypadła mi do gustu. Jeśli chodzi o pozycję nr 5, to też nie w moim guście (nie czytuje już obyczajówek).

    Niestety jeśli chodzi pozycję nr 1, to może kiedyś jak będę miała okazję przeczytam, bo wydaje mi się na bardzo interesującą książkę (z resztą zobaczymy w twojej recenzji).

    Tak, na pewno! Życzę wciągających lektur i dużo wrażeń przy serialach!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że najbardziej liczy się właśnie wpływ literatury, nic bardziej mylnego!!!!


    Pozycja nr3 to żaden komiks tylko powieść.
    Numer 5 z kolei to powieść psychologiczna. A obyczajówki są lekkie i przyjemniejsze w odbiorze.

    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Haruki Murakami wciąż przede mną, jednak jestem jego twórczości bardzo, bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie, Murakami ma prawdziwy talent do opowieści. Polecam zapoznanie się z jego twórczością raczej od pojedynczych tomów, a później Trylogii 1Q84, bo to pisarz, którego ciężko zrozumieć bez odpowiedniego kontekstu :).

      Usuń
  4. Bardzo interesujące plany czytelnicze 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń