Hejka!

muzyczka: 

Mamy już koniec miesiąca, dlatego tradycyjnie spieszę z co miesięcznym podsumowaniem oraz zdradzeniem Wam, po jakie pozycje będę sięgać w przyszłym miesiącu. Luty był dla mnie dosyć produktywnym miesiącem, zarówno pod względem nauki do egzaminu maturalnego, jak i z czytania książek. W lutym sięgałam zarówno po pozycje literatury współczesnej jak i po lektury szkolne, które korzystając z czasu, jaki pozostał do matury, jak również biorąc pod uwagę omawiana na lekcjach epokę, postanowiłam przeczytać. W tym miesiącu przeczytałam 6 książek, z których 2 były moimi lekturami szkolnymi. Udało mi się także przeczytać niemal wszystkie pozycje z lutowej listy, co tylko potęguje mój zachwyt. Jestem zadowolona, że udało mi się je przeczytać i liczę na to, że pozycje marcowe okażą się równie wspaniałe. A teraz, zapraszam do zapoznania się z przeczytanymi przeze mnie pozycjami lutego.:)


1. "Trylogia Engelsfors" Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren <recenzja>


2. "Saga o Ludziach Lodu. Dziedzictwo zła" Margit Sandemo



3. "Miasto cieni" Ransom Riggs <recenzja>


4."Dżuma" Albert Camus


5. "Zwiadowcy. Płonący Most" John Flanagan <recenzja>


6. "Inny świat" Gustaw Herling Grudziński


Nie miałam wcześniej okazji zapoznać się z twórczością tego autora, toteż wymagana znajomość tej lektury do matury, okazała się być dobrym pretekstem. Książka porusza tematy trudne i na tyle jest to ciężka, właściwie dosyć okrutna tematyka, że  podczas czytania tej lektury parokrotnie przerywałam jej czytanie i brałam się za książkę o nieco weselszej tematyce. Liczę, że wraz z początkiem marca, dobrnę jednak do końca tej lektury. 

7. "Złodziejska magia" Trudi Canavan


Książka Trudi Canavan znalazła się na mojej lutowej liście, dlatego gdy tylko zaczęłam czytać "Inny świat" Grudzińskiego, przytłoczona jego ciężką tematyką, sięgnęłam po  literaturę fantasy w jakiej to lubuje się Canavan. Książkę czyta mi się lekko i przyjemnie, niemniej jest to dosyć spora objętościowo pozycja, lecz udało mi się dobrnąć do 3/4 części, dlatego też niebawem możecie spodziewać się jej recenzji na blogu!


"Trylogia o Engelsfors".


"Inny świat"

CO W PRZYSZŁYM MIESIĄCU?

Marzec to kolejny miesiąc przybliżający mnie do matury, dlatego też głównie zamierzam sięgać po lektury, których nie zdążyłam przeczytać, a które są w moim przypadku dosyć istotne.  Jednak na pewno sięgnę również po powieści z mojego księgozbioru na półce "Chcę przeczytać", gdyż nie potrafiłabym czytać tylko i wyłącznie lektur bez żadnych innych książek, które nie ukrywajmy- z pewnością okażą się bardziej interesujące.  W marcu chciałabym przeczytać następujące książki m. in. dokończyć "Inny świat" Gustawa Herlinga Grudzińskiego oraz "Złodziejską magię" Trudi Canavan, które obecnie czytam,oprócz tego:

- "Tango" Sławomira Mrożka,
- "Rok 1984" George Orwell'a,
- "Little Woman" Louise May Acolt
- "Saga o Ludziach Lodu. Zamek Duchów" Margit Sandemo,
- "Will Grayson, Will Grayson" John'a Green'a.


Mam ogromną nadzieję, że uda mi się przeczytać wymienione wyżej pozycje. Trzymajcie kciuki! :)

2 komentarze: