Jest 29 października, co oznacza, że blog Z Dziennika Książkoholiczki obchodzi dzisiaj swoje 5 urodziny (sic)! Prawdopodobnie powtarzam to przy każdych urodzinach mojego małego literackiego zakątka świata, ale nie umniejsza to ani trochę faktu, iż czas, od kiedy założyłam tą stronę, napisałam pierwszą recenzję i postanowiłam sobie, że będzie to właśnie mój mały świat, zleciał mi niebywale szybko. 

Urodzinowa piosenka: 

Jestem z siebie niesamowicie dumna, ze swojej wytrwałości, z mojej miłości do książek, która z każdym rokiem na nowo wzrasta oraz z faktu, że studiuję chyba najbardziej literacki kierunek, jaki mogłam sobie wymarzyć, a niedawno rozpoczęłam studia drugiego stopnia. Powtarzam się, ale to jest po prostu niesamowite, dlatego też w tym wyjątkowym dla mnie dniu zamierzam w pełni okazywać mój entuzjazm i radość. W końcu jestem blogerką, już od pięciu lat, a to nie byle co! Wszystkie moje pasje, moje literackie miłości, blog oraz inne zainteresowania (psychologia, muzyka, sztuka i japonistyka) są tym, co mnie tworzy i dlatego tak bardzo to kocham! Nie będzie zatem przesadą, jeśli powiem, iż jestem wdzięczna za skarb, jakim mogę nazwać moją miłość do literatury, a od tego przecież wszystko się zaczęło, jest to naprawdę wspaniały dar - fakt, iż mogę realizować się w tym, co jest moją pasją.

Kochani Czytelnicy - Ci, którzy zostawiacie ciepłe komentarze i Ci, którzy piszecie do mnie prywatnie i zgłaszacie swoje uwagi, bardzo Wam dziękuję, jesteście naprawdę wspaniali!

Z okazji tego wyjątkowego święta, przygotowałam wyjątkową listę książkowych cytatów, tak jak kiedyś tych, które moim zdaniem najlepiej opisują mnie oraz moją miłość do literatury - 24 cytaty na 24 urodziny. :)

  1. Dzisiaj moje życie jest cudowne. - Kim Holden, Promyczek
  2. Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz. - Kim Holden, Promyczek
  3. Przeżywajcie każdy dzień, jakby był Waszym ostatnim. (...) Bądźcie spontaniczni. Życie ma zbyt wiele reguł, schematów i wymagań. Zmieńcie plany, by zrobić miejsce na zabawę- Kim Holden, Promyczek
  4. Trzeba być wdzięcznym za to co się ma. - Kim Holden, Promyczek
  5. Moja wyobraźnia jest nieskończona, tak jak moja miłość... - Kim Holden, Promyczek
  6. Pasja jest jasna i ciepła, ale ma również mroczną stronę, która łączy się ze strachem. Nasze serce napełnia strach, gdy sądzimy, że naszym bliskim zagraża niebezpieczeństwo, prawda? Nie można kochać, nie czując strachu. Obie te emocje współegzystują. - Marie Lu, Malfetto. Mroczne piętno
  7. Zasłoń swe skazy - mówi cicho. - Ozdób je, a staną się twoimi sojusznikami. -  Marie Lu, Malfetto. Mroczne piętno
  8. Książki są jak okręty myśli żeglujące po oceanach czasu, troskliwie niosąc swój drogocenny ładunek z pokolenia na pokolenie. - Francis Bacon
  9. Czytamy książki, aby dowiedzieć się, kim jesteśmy i kim możemy się stać. - Ursula Le Guin
  10. I nie będziemy żyć symbolicznie. Tylko śmiało. Coraz śmiało. I może nawet coraz śmielej. - Edward Stachura, Cała jaskrawość
  11. Nie będę zaliczana do przeciętnych. - Darrell Scott i Beth Nimmo, Łzy Racheli
  12. Nie pozwól, by otoczenie zmieniło twoją naturę. Znajdź siebie i zachowaj swoją tożsamość. - Darrell Scott i Beth Nimmo, Łzy Racheli
  13. Książka to najlepszy przyjaciel człowieka, a biblioteka to świątynia jego myśli. – Cyceron
  14. Biblioteka jest bramą w czasie. - Carlos Maria Dominguez, Dom z papieru
  15. Biblioteka pachnie starymi książkami, tysiącem skórzanych drzwi do innych światów. Słyszę ciszę niczym umysł Boga. Czuję czyjąś obecność na pustym krześle obok. Bibliotekarz patrzy na mnie podejrzliwie. Biblioteka to święte miejsce, a ja siedzę ze świętym patronem czytelników. Pulsująca bogini światła przenika przeze mnie niczym […] niczym od razu zapomniana chwila wieczności. - Laura Whitcomb, Światła pochylenie
  16. Jestem przekonana, że gdybym kiedyś została w starej bibliotece po zamknięciu, sama i po ciemku, mogłabym zobaczyć lśnienie półek jak ogni świętego Elma nad masztami żaglowca. Słyszałabym też ich głos: szmer kartek i szept atramentu. Jestem przekonana, że książki żyją i oddychają... - Carla Montero, Szmaragdowa tablica
  17. Człowiek kochający książki jest bogatszy od innych. Czasem przeczytanie jakiejś książki stanowi o losie człowieka. – Ralph Waldo Emerson
  18. Im bardziej gęstnieje mrok, tym jaśniej świecą książki. – Stanisław Zieliński
  19. Kiedy wszystko inne zawiedzie, dajcie za wygraną i idźcie do biblioteki - Stephen King, Dallas '63
  20. Kocham książki i marzę o tym, aby uczestniczyć w procesie ich powstawania. Są dla mnie jak wrota do innych światów, które pisarz tworzy według własnego uznania i wyobraźni. W dodatku ma do dyspozycji tylko trzydzieści dwie cegiełki... Tak niewiele liter, a tak wiele zdań i tak wiele niesamowitych historii. - Martyna Senator, Z popiołów
  21. Czasami mija sporo czasu zanim człowiekowi udaje się odnaleźć w sobie odrobinę światła. Ale kiedy to nastąpi, lśni jaśniej niż kiedykolwiek, bo doskonale wie, jak smutne i przygnębiające jest życie w ciemności. - Martyna Senator, Z popiołów
  22. Prawdziwą istotą przebaczenia drugiemu człowiekowi jest umiejętność kochania go, pomimo tego, co zrobił. - Martyna Senator, Z popiołów
  23. Będę życzliwa, będę odważna, będę niepowstrzymana - Connie Glynn, Księżniczka incognito
  24. Żyję w dwóch światach. Jeden to świat książek. Mieszkałam w faulknerowskim hrabstwie w Yoknapatawpha, polowałam na białego wieloryba, walczyłam u boku Napoleona, pływałam na tratwie z Huckiem i Jimmem, robiłam głupstwa wraz z Ignatiusem J. Reillym, jechałam w przedziale z Anną Kareniną i przechadzałam się po ulicy Swanna. To jest cudowny świat, ale ten drugi jest znacznie lepszy. Jest wypełniony bohaterami mniej ekscentrycznymi, ale za to prawdziwymi, z krwi i kości przepełnionymi miłością, którzy są dla mnie największym źródłem inspiracji. - Rory Gilmore, Gilmore Grils.
To już wszystkie cytaty, jakimi chciałam się podzielić w dniu 5 urodzin mojego ukochanego bloga, a także na nadchodzące już niebawem moje 24 urodziny. Niech to będzie wspaniały dzień! 💓


2 komentarze:

  1. Gratuluje! Wspaniałe cytaty! A na zbliżające się twoje 24. urodziny życzę Ci spełnienia najskrytszych marzeń oraz mnóstwa książek, trafnych wyborów i dużo radości czerpanej z lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i to podwójnie za podwójne życzenia ❤️😊

      Usuń