Październik dobiegł końca, a wraz z nim zakończył się pierwszy miesiąc moich studiów magisterskich. Niedawna data 29 października była przełomowa dla mojej blogowej twórczości, gdyż w tym dniu Blog Z Dziennika Książkoholiczki obchodził swoje 5 urodziny! Z tej okazji przygotowałam wpis zawierający 24 cytaty odnoszące się do mojej miłości do literatury, pisania, bloga oraz do mojej osobowości. Co więcej, był to także mój wpis urodzinowy z okazji moich 24 urodzin. Do zapoznania się z postem zapraszam tutaj

NALEŻY CZYTAĆ PRZY PIOSENCE:
Miniony już miesiąc pod względem kulturalnym był dla mnie niezwykle obfity, bo nie wspominając o bardzo ciekawych tekstach, jakie omawiam na moich ukochanych literackich studiach, miałam przede wszystkim okazję zgłębić twórczość jednej z cenionych przeze mnie autorek, Francine Rivers i udało mi się przeczytać cały pięcioksiąg Synów Pocieszenia (tomy Jonatan, Amos oraz Sylas), którego recenzja będzie moją recenzją urodzinową i zaplanowałam ją na jutro, 14 listopada. Co więcej, udało mi się również rozpocząć wyczekiwaną przeze mnie pozycję Pragnienia serc pióra Victorii Black oraz przeczytać Opowieść transmedialną autorstwa Agnieszki Całek. Pod względem serialowym powróciłam natomiast do uwielbianego przeze mnie serialu Gilmore Girls, o którym niejednokrotnie na blogu wspominałam, a jednocześnie kontynuowałam 4 sezon Stranger Things niecierpliwie czekając na jego kontynuację w postaci sezonu 5. Zgłębiłam także swoją psychologiczną wiedzę, tym razem zaczytując się w zagadnieniach typologii MBTI oraz Enneagramu (jestem typem E/INFP z 9w1,2w1 oraz  7w6, co daje tritype 927😊). Mam więc wiele powodów by móc określić październik mianem bardzo udanego, choć pracowitego miesiąca.

W październiku udało mi się zatem przeczytać 4 niesamowicie głębokie książki, o których już jutro będę miała okazję napisać w recenzji (a to mój najwspanialszy prezent urodzinowy 💓)  w tym również zacząć 2 kolejne i na przełomie listopada je skończyć, co czyni mnie niezwykle dumną z tego powodu. Na samym początku miesiąca udało mi się zgodnie z planem kontynuować wspomnianą w zeszło-miesięcznym podsumowaniu serię Synów Pocieszenia autorstwa Francine Rivers i przeczytałam kolejno poszczególne tomy: Jonatan. Książę. Syn Saula, przyjaciel DawidaAmos. Prorok, pasterz z Tekoa oraz Sylas. Skryba, towarzysz Pawła z Tarsu. Ci, którzy czytali moją poprzednią recenzję książki tej autorki - Tamar z wspominanej serii Rodowód Łaski, wiedzą, jak wielkie wrażenie wywarła na mnie ta pisarka. W następnej kolejności sięgnęłam po pozycję omawianą na seminarium, mianowicie Opowieść transmedialną Agnieszki Całek, która porusza dość interesującą kwestię transmedialności jako nośnika przekazów literackich ale w formie medialnej. Tym, co niezwykle mnie ucieszyło była możliwość sięgnięcia po Pragnienia serc, które jednak przechodzą na miesiąc listopadowy (a to dobrze, bo to kolejny mój "urodzinowy" literacki prezent).


1. Synowie Pocieszenia, Francine Rivers - trzy tomy:
    a. Jonatan. Syn Saula, przyjaciel Dawida,
    b. Amos. Prorok, pasterz z Tekoa,
    c. Sylas. Skryba, towarzysz Pawła z Tarsu.
2. Opowieść transmedialna, Agnieszka Całek,
3. Pragnienia serc, Victoria Black.

Przełom listopadowy:

4. Srebrzyste wizje, tom trzeci serii INNI autorstwa Anne Bishop.

Przyznam, że tym razem wyjątkowo łatwo wyróżnić zwycięzcę i zdobywcę tytułu "Najlepszej Książki Miesiąca", gdyż bez wątpienia zasługuje na nią seria Francine Rivers, Synowie Pocieszenia. Zapoznawszy się już z całym pięcioksiągiem, trudno mi jednoznacznie wskazać, który z bohaterów poszczególnych tomów najbardziej przypadł mi do gustu, jednakże na pewno dowiedziałam się wiele o poszczególnych postaciach biblijnych, których wcześniej nie znałam, na przykład Amosa czy Sylasa. Rivers opisuje historie biblijne z perspektywy mniej znanych postaci, stąd też ich spojrzenia na pewne historyczne osobowości pozostaje zaskakująco świeże i ukazuje ich rolę z zupełnie nowej perspektywy, jak na przykład Jonatana, przyjaciela króla Dawida. Książki Francine Rivers mają w sobie nieodparty urok, który sprawił, że praktycznie od dwóch miesięcy zaczytuję się w jej literackim repertuarze, co niezbicie dowodzi, jak bardzo oczarowało mnie jej pióro.

Jeśli natomiast chodzi o pretendenta do tytułu "Najgorszej Książki Miesiąca" jestem zmuszona pozostawić tą kwestię bez odpowiedzi, gdyż po prostu nie było w październiku takiej książki, która w jakiś sposób by mi się nie spodobała.

CO W LISTOPADZIE 2022?

Na przełomie listopada i października, korzystając z długiego weekendu, wykorzystałam tą niezwykłą okazję i w zasadzie mam już za sobą dwie książki z listopadowego repertuaru. Są to Srebrzyste wizje, trzeci tom serii INNI autorstwa Anne Bishoop oraz Rut, trzeci tom serii Rodowodu Łaski autorstwa Francine Rivers, gdyż tylko ten tom udało mi się złapać w moje czytelnicze łapki. W następnej kolejności bardzo chciałabym przeczytać Pragnienia serc Victorii Black oraz kolejną pozycję na seminarium, tym razem Bohatera o tysiącu twarzach autorstwa Josepha Campbella. Co będzie dalej? Zastanawiam się nad następującymi propozycjami - kontynuacją Wysłanników śmierci Adama Krawczyka i pewnie za tą pozycję wezmę się w następnej kolejności. A moje dalsze czytelnicze plany chyba pozostawię własnemu biegowi, bardzo chciałabym przeczytać Ostatniego zjadacza grzechu Francine Rivers, Gdzie śpiewają raki Delli Owens, kolejny tom serii INNI czy też Trzecie oko wiedźmy Danki Braun, Rolę Krakowa w odzyskaniu niepodległości, a także powrócić do wielkich klasyków: Perswazji Jane Austen lub Anny Kareniny Lwa Tołstoja... Listopadowa pora sprzyja mi w obmyślaniu list książek, która z każdym dniem jest coraz dłuższa, a moje serce szczęśliwe, że ma tyle literatury do przeczytania💓. Niech więc moje zapalone serce Czytelniczki wsłucha się w swoją literacką intuicję i podąży za nią podczas wyboru kolejnej książki do przeczytania. :)

A tymczasem najbliższe planowane wpisy Czytelnicze, które mam nadzieję uda mi się zrealizować według dat:
  • 14 listopada - recenzja Synów Pocieszenia autorstwa Francine Rivers,
  • 15 listopada - recenzja Srebrzystych wizji Anne Bishop,
  • 16 listopada - recenzja Rut Francine Rivers,
  • 17 listopada - recenzje serialowe.
Dla tych, którzy interesują się psychologią i chcieliby sprawdzić swój typ MBTI, Enneagramu lub temperamentu podaję kolejno następujące linki:


Brak komentarzy: