Hej kochani!

 Dziś mam coś, co na moim blogu jeszcze się nie pojawiło, mianowicie TAG. Uznałam, że nadeszła pora, aby to zmienić, dlatego dziś serdecznie zapraszam Was na mój TAG i proszę koniecznie napiszcie mi, jakie są Wasze odpowiedzi w komentarzu! :)

muzyczka:




Lubię postacie przede wszystkim realistyczne obdarzone osobliwym urokiem, jakim jest sarkazm. Postacie inteligentne, które umieją walczyć o swoje i są otwarte na ludzi/ nowe możliwosci. Cenię sobie bohaterów, którzy wyróżniają się na tle innych i mają złożone charaktery. Jeśli chodzi o płeć głównego bohatera, to, co ostatnio zauważyłam, zdecydowanie wolę postacie męskie. Wydaje mi się, że są oni znaczenie bardziej rozbudowani niż postacie kobiece, które przy zestawieniu ich obok siebie wypadają dosyć słabo. Oczywiście ten bohater to nie może być jakieś chucherko, ale nie musi też reprezentować postawy wielkiej góry mięśni i tłuszczu. Zwinny i sprytny o pociągającej twarzy z szelmowskim błyskiem w oku. Nie zaszkodzi też, żeby miał jakąś mroczną przeszłość, ale to nie jest wymagane. :) Dobrymi przykładami mojego typu bohatera są: Sage, bohater powieści "Fałszywy książę" Jennifer A.Nielsen, Daniel z "Cienia wiatru" Zafona, Lazlo Strange z "Marzyciela" pióra Laini Taylor, Antoni z "Madame" Libery oraz Raffe z "Angelfall" Susan Ee, oczywiście poza nimi jest jeszcze wielu bohaterów, którzy podpadają pod moją kategorię lubienia danego typu bohatera.


Moim idealnym książkowym uniwersum byłaby Norwegia z czasów "Sagi o Ludziach Lodu" Margit Sandemo. Niezwykły klimat, tak pieczołowicie dopracowany przez autorkę daje obraz cudownego świata, gdzie prawda miesza się z mitem, a dawne i prastare obyczaje nabierają mocy. To wszystko razem tworzy naprawdę świetną mieszankę ze szczyptą romansu i norweskich baśni.


Kiedyś powiedziałabym, że wolę serie od jednotomówek, ale ostatnio zmieniłam to nastawienie i przerzuciłam się na powieści jednotomowe bądź dylogie. Myślę,że powieści jednotomowych  jest znacznie więcej, a co za tym idzie jest wiele książkowych światów i nowych bohaterów. To z kolei daje mi jeszcze więcej przyjemności z czytania. Dodatkowo mam tę świadomość, że do powieści jednotomowej mogę w każdej chwili wrócić, mogę ją postawić na półce,bo jeden tomik zajmie znacznie mniej miejsca niż cała seria. A do tego nie ucierpi na tym zbytnio mój portfel. :)


Mam kilku ulubionych autorów, ale na czołówkę wysuwają się Sandemo Margit autorka "Sagi o Ludziach Lodu" i Carlos Ruiz Zafon, znany na całym świecie za sprawą cyklu "Cmentarza Zapomnianych Książek".
Margit Sandemo potrafi wykreować cudowny świat pełen norweskich wierzeń i baśni. I kocham ją właśnie za ten specyficzny klimat.
Carlos Riuz Zafon to pisarz, który potrafi czarować słowem. Tworzy niesamowicie realistycznych bohaterów, a miejsce akcji jego powieści,czyli magiczna Barcelona to dla mnie najpiękniejsze miasto książkowe. Zafona albo się kocha za kunszt pisarski,albo nienawidzi. Ja na szczęście zaliczam się do tej pierwszej kategorii.


Bardzo chętnie porozmawiałabym z Lazlo Strange'm z "Marzyciela". Z pewnością opowiedziałby mi historię tak realistyczną a jednocześnie niemożliwa jak "Baśnie tysiąca i jednej nocy". Z kowalem słów, jakim jest ten cudowny bohater, mogłabym rozmawiać na każdy temat i pewnie nawet nie zauważyłabym, że dzień przeszedł w noc.
Bardzo chętnie porozmawiałabym również z Ablem,bohaterem "Baśniarza" Antoni Michaelis, z tą różnicą, że rozmowa z nim ograniczyłaby się do bardziej przyziemnych spraw.


Siłą sprawczą jest tu głownie niezwykły klimat powieści i fabuła, która wbija w fotel oraz oryginalni bohaterowie. Dużą rolę dogrywa też kunszt pisarski autora. Do książek wracam tylko jeśli naprawdę bardzo mocno zapadły mi w pamięć, zostawiły po sobie ślad na moim czytelniczym sercu- muszą być dla mnie wyjątkowe.


Układam je według kilku kategorii.Serie układam zawsze razem, obok siebie. Układam je wielkościowo i według koloru grzbietów, tak, żeby do siebie pasowały. Zwracam też uwagę na grubość danej pozycji.


Przyznam to ze smutkiem, zauważyłam, że o pozycjach takich jak: "Baśniarz", "Dopóki śpiewa słowik" autorstwa Antoni Michaelis oraz "Trylogii władzy" Jennifer A. Nielsen mówi się wyjątkowo mało, a to wielka szkoda, ponieważ są to naprawdę niezwykłe książki.


Tak, mam ich kilka, a nawet powiedziałabym dosyć sporo.

1.Do każdej książki w formie fizycznej wybieram starannie dopasowaną zakładkę z motywem nawiązującym do powieści lub pasującej kolorystycznie.
2. Moimi ulubionymi miejscami do czytania są moje łóżko i miękki dywan.Uwielbiam chwile,kiedy mogę sobie po prostu usiąść z kubkiem kawy w dłoni i poczytać. To moje ulubione chwile dnia.
3. Najbardziej lubię czytać wieczorem, albo o poranku przy mojej książkowej lampie (która jest tylko do celów czytelniczych!!!). Lubię tę chwilę, gdy zapada zmroki i wyłażą pierwsze cienie zwiastujące nadejście nocy. Wówczas mogę spokojnie wczuć się w książkowy klimat- każdej- powieści! Analogicznie to samo odnosi się do poranków, a panująca wówczas słodka cisza dodaje swoistego uroku mojej "kontemplacji" danej powieści.
4. Czytam zwykle przy muzyce, co można zresztą zauważyć przy piosenkach, które wstawiam przy każdej recenzji, jednak nie pogardzę te ciszą (patrz punkt 3).
5. Zabieram ze sobą książki dosłownie wszędzie!
6. Zaznaczam ulubione cytaty i fragmenty.


Zaczęłam czytać już na początku podstawówki, ponieważ książki zawsze bardzo mnie fascynowały. Kocham książki, ponieważ pozwalają odkrywać zupełnie nowe spostrzeżenia na otaczającą nas rzeczywistość,a przy tym ubogacają słownictwo. Dzięki nim można przeżyć tysiąc przygód na każdej karcie powieści. Czy muszę dodawać coś więcej? :)

To tyle, oto moje 10 odpowiedzi na książkowy TAG.Koniecznie dajcie znać, czy tego typu posty Wam się podobają i napiszcie mi  w komentarzu, jakich odpowiedzi Wy byście udzielili! Bardzo jestem ciekawa.:)

Buziole!

4 komentarze:

  1. 1.Nie mam jakiś sprecyzowanych wymagań, byle był tylko nieschematyczny i interesujący.
    2.W baśniowym świecie,fantasy.
    3.Jednotomówki.
    4.Haruki Murakami za niepowtaralny styl pisarski, prosty język, niesamowite u niego jest to,że nieważne o czym by nie napisał za każdym razem jego książki wciągają mnie bez końca❤
    6.U mnie to samo,muszą zrobić na mnie duże wrażenie i wyjątkowo zapaść w pamięć.
    7.Tematyką,dzielę je na poszczególne kategorie.
    9.Tak,używam dwóch zakładek i czytam tylko w ciągu dnia.
    10.Nie pamiętam dlaczego, po prostu jakoś tak wyszło😊

    Bardzo fajne są takie tagi,rób takich więcej👍😀

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Odważny, mądry, szlachetny,gotowy do poświęceń tak jak Harry Potter.
    2. W baśniowym magicznym świecie, np. W kranie czarów z "Alicji w krainie czarów", " Alicji po drugiej stronie lustra", dlatego że chciałabym wypić herbatkę z kapelusznikiem i w ogóle bliżej poznać niesamowite postacie z tej krainy.
    3.Zdecydowanie serie, typu "Zwiadowcy",Saga o Harrym Potterze lub "Dzienniki Nikki".
    4. J.K.Rowling, ponieważ wspaniale opisuje przygody trzech przyjaciół pełnych magii i czarów ale i też dobre i smutne chwile w ich życiu.
    5. Zdecydowanie poszłabym na kawę i pogaduchy z Harrym Potterem.
    6. Chęć wrócenia do idealnego i magicznego świata książek. Zapomnienie o rzeczywistości, zanurzenie się w wyobraźni.
    7. Nie. Wypożyczam daną książkę z biblioteki.
    9. Staram się całą książkę rozłożyć na kilka dni, niż przeczytać całą jednego dnia.
    10.Samo jakoś przyszło, z nudów nabrałam chęci do czytania książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Jest jak Michał Kubiak
    2. w świecie w którym króluje historia, moja ukochana
    3. Jeżeli to książka , w której bohaterami są policjanci, strażacy lub ratownicy medyczni to wolę serie takich książek .
    4. Lubię wszystkich autorów którzy piszą książki o pracy policjantów np. : Jo Nesbø, czy kryminalistyczne np. Fioldron Dostojewski "Zbrodnia i Kara " . Nie lubią innych książek poza:
    a)kryminalistyką
    b) historycznymi
    c) bohaterami są policjanci, strażacy lub ratownicy
    d) tematyka głuchych
    5. Z Michałem Kubiakiem , jest dla mnie bohaterem bo walcząc z chorobą pokonał Brazylię . W książce to strażaków z "Ostatni z żywych"
    6. Nic. Nie lubię czytać książek po raz drugi . Aczkolwiek jest jedna, która stanowi wyjątek to książka " Ostatni z żywych" książka poświęcona strażakom, którzy zginęli w Nowym Jorku, po zawaleniu się wieży. Piękna wzruszająca do łez książka .
    7. We święta ścieram kurze na półkach tak to nic nie robię , książki są ustawione rozmiarowo .
    8.Myślę , że powinno być głośno, o książce "Ostatni z żywych: Opowieść strażaka, który przeżył pod gruzami World Trade Center
    Richarda Picciottoa . Ta książka pokazuje , jak ciężką pracę wykonują strażacy , chciałabym aby ludzie zrozumieli ich ból jaki on przeżywali, myśl , że już nigdy nie wrócą do swoich rodzin. Popłakałam się czytając tę powieść
    9.Nie , książkę czytam wciągu jednego dnia , lub w ciągu dwóch dni .
    10. Kiedyś jak byłam mała czytałam książki by ulepszać język, lecz teraz mam ważniejsze rzeczy do zrobienia , alevdalej jeszcze czytam z książki z mojego ulubionego gatunku,

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Harry Potter.
    2. Świat magii, fantastyki i przygody.
    3. Długie serie, zdecydowanie.
    4. John Flanagan, ponieważ ciekawie i interesująco opisuje losy Zwiadowców, zwłaszcza w pierwszym tomie.
    5. Z Willem, bohaterem ze Zwiadowców Ruiny Gorlanu.
    6. Fascynująca fabuła.
    7. Tak. Układam tomami, albo gatunkami, zależy.
    8. Trudno mi określić, jest ich zbyt wiele.
    9. W sumie nie, idę na żywioł.
    10. Bo książki mnie odprężają, przy nich przenoszę się do innej rzeczywistości, poszerzam tym wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń