Cześć wszystkim! 

Nie mogę w to uwierzyć, ale sierpień po prostu przeleciał i wielkimi krokami zbliża się wrzesień, ostatni miesiąc moich wakacji, co dla niektórych oznacza rychły powrót w szkolne mury. Szczęśliwie, ja jednak mam jeszcze miesiąc, który mam nadzieje, uda mi się spożytkować równie czytelniczko, co poprzedni. Sierpień był dla mnie najbardziej intensywnym pod względem wakacyjnego lenistwa miesiącem, oczywiście jednak najbardziej czytelniczo, co zresztą widać po ilości i częstości pisanych przeze mnie recenzji. Mój czytelniczy głód w dużej mierze został szczęśliwie zaspokojony, gdyż w minionym miesiącu przeczytałam aż 11 książek, co jak do tej pory jest moim najlepszym miesięcznym wynikiem w trakcie tegorocznych wakacji. Uzyskany wynik bardzo mnie satysfakcjonuje tym bardziej, że sierpień obfitował praktycznie w same książkowe "perełki", może z drobnymi wyjątkami. Przeczytałam naprawdę wiele książek, które z ręką na sercu mogę Wam polecić i jak dla mnie są to naprawdę wyjątkowe pozycje.

Sierpień rozpoczęłam dokańczając zaczęte wcześniej lektury takie jak "Cmęntarz zwieżąt" Stephena Kinga oraz "Kafka nad morzem" Haruki'ego Murakami'ego i obydwie te pozycje wspominam bardzo ciepło. Następnie w kolejce znalazło się "Malfetto. Mroczne piętno" Marie Luksiążka, która tak bardzo mi się podobała, że z powodzeniem mogę zaliczyć tę serię do moich ulubionych. Później było "Drugie życie Izabel" J.A. Redmerskiej,  które zachwyciło mnie w równym stopniu co "Zabić Sarai", kolejno:"Legenda. Rebeliant" Marie Lu, "Szukając Alaski" Johna Greena oraz "Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin, na którą miałam ochotę już od dawna, a która niestety okazała się w ostateczności niczym więcej jak dobrą lekturą.  Później przyszedł czas na "Ród. Wiedźmy z Savannah", który kompletnie mnie zawiódł, a szkoda, gdyż pomimo wielu niekompetencji ta historia miałaby zadatki na prawdziwie fascynujące dzieło oraz "Muzę Koszmarów" Laini Taylor i "W pierścieniu ognia" Suzannne Collins. Aktualnie czytam "Czarodziejkę" Agnieszki Płoszaj, której recenzja również niebawem się pojawi!


  1. "Cmęntarz zwieżąt" Stephen King <recenzja>
  2. "Malfetto. Mroczne Piętno" Marie Lu <recenzja>
  3. "Kafka nad morzem" Haruki Murakami <recenzja>
  4. "Drugie życie Izabel" J.A.Redmerski <recenzja>
  5. "Legenda. Rebeliant" Marie Lu <recenzja>
  6. "Szukając Alaski/Looking for Alaska" John Green <recenzja>
  7. "Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin  <recenzja>
  8. "Ród. Wiedźmy z Savannah" J.D.Horn <recenzja>

9."Muza koszmarów"  Laini Taylor- <recenzja>
10."W pierścieniu ognia" Suzanne Collins-  recenzji można się wkrótce spodziewać!
11."Czarodziejka"Agnieszka Płoszaj, którą obecnie czytam.




Trudno mi ograniczyć się do jednego ulubionego tytułu miesiąca, gdyż w sierpniu miałam okazję przeczytać pod wieloma względami książki niezwykłe, które niewątpliwie mocno zapadły mi w pamięć, dlatego ograniczę się do dwóch naprawdę świetnych tytułów. Do grona moich sierpniowych ulubieńców mogę śmiało zaliczyć:

  • "Malfetto.Mroczne Piętno" Marie Lu
Nie ulega wątpliwości, że pierwszym tomem trylogii "Malfetto" autorka "kupiła" mnie całą, gdyż pokochałam tą książkę całym swoim sercem i śmiało mogę zaliczyć ją do grona moich ulubionych serii. Nawiasem mówiąc planuję w najbliższej przyszłości zrobić właśnie takie TOP ulubieńców serii książkowych, które jest zarezerwowane tylko dla tych książek, które są dla mnie naprawdę wyjątkowe. A "Malfetto" mogę z czystym siemieniem  dodać do takiej listy. Powodów dla których tak kocham tą książkę jest kilka, jednak na pierwszy plan zdecydowanie wysuwa się jej oryginalność oraz główna bohaterka będąca tak naprawdę antybohaterką, a także niezwykły klimat tej książki. Naprawdę dawno nie miałam okazji przeczytać tak świetnej książki z gatunku fantasy!

  • "Szukając Alaski/Looking for Alaska" John Green
John Green to pisarz naprawdę niezwykły i wyjątkowy, który poruszając pozornie banalne tematy, potrafi ukazać drzemiącą w nich głębię.W swoim życiu nie przeczytałam wielu książek z gatunku literatury młodzieżowej, gdyż ten gatunek najzwyczajniej mnie odrzuca, a infantylne zachowanie bohaterów wywołuje we mnie frustrację. Po przeczytaniu "Looking for Alaska", postanowiłam, że dam szanse młodzieżówkom spod pióra Greena, gdyż nie potrafiłam nie zakochać się w jego wrażliwości, wnikliwej analizie bohaterów oraz głębi, która sprawiła, że byłam tą książka zwyczajnie oczarowana.


  • "Ród. Wiedźmy z Savannah" J.D.Horn
Jeśli czytaliście moją opinię na temat tej książki, to doskonale wiecie, że oczekiwałam czegoś więcej i jestem tą pozycją zwyczajnie rozczarowana. Nie potrafiłam polubić któregokolwiek z bohaterów tej książki, nie mówiąc już o zżyciu się z nimi, a naiwność i tępota głównej bohaterki były po prostu przerażające. Fabuła w wielu miejscach bywała kulawa przez co pewne sytuacje wydawały się pozbawione sensu i logiki. Jestem bardzo ciekawa, czy wraz z biegiem czasu moja ogromna niechęć do tej książki zblednie, ale póki co mogę z całą pewnością stwierdzić, że do  tej pozycji na pewno nie powrócę.

CO WE WRZEŚNIU?


Wrzesień to ostatni miesiąc moich wakacji, dlatego też spośród tytułów, które chciałabym przeczytać, a których lista wciąż wzrasta, ograniczyłam się do tych, których premier bądź kontynuacji najbardziej wyczekiwałam. Podobnie jak w przypadku sierpnia liczę, że wrzesień okaże się tak samo obfity w niezwykłe pozycje, które zapadną mi w pamieć i pozostaną w moim sercu na długo. Oprócz "Czarodziejki", którą obecnie czytam chciałabym również dokończyć "Amerykańskich bogów", których akcja gwałtownie przyśpieszyła i liczę na to, że będzie coraz lepiej. Jeśli zaś chodzi o wrześniową listę to mam zamiar przeczytać następujące tytuły:

  1. "Malfetto. Drużyna Róży" Marie Lu
  2. "Aleo. Burza na północy" Tomasza  Miękina,
  3. "Gwiazd naszych wina" Johna Greena,
  4. "Z ciszy" Martyny Senator,
  5. "Opowieści rodu Otori. Po słowiczej podłodze" Lian Hearn,
  6. "Puste Granice. Ogród grzeszników #2" Kinoko Nasu,
  7. "Jak z obrazka" Jodi Picoult,
  8. "Rok Szczura. Świeca" Olgi Gromko,
  9. "Kwiat w pudełku. Japonia oczami kobiet" Karoliny Bednarz.

Brak komentarzy: